måndag, mars 28, 2011

Så var det med den myskvällen...

Helgen har varit helt underbar. Lördagen började med att vi åkte ner till stranden. Det var helt vindstilla och solen värmde verkligen. Det var jag och pojkarna som åkte iväg med Tim. Vi sparkade boll, promenerade och klättrade i träd. Tim tog sig ett dopp också! Efter nära två timmar var vi nöjda och begav oss till bilen. Där kom tre hästar trippandes och stannade för att vi skulle kunna klappa och prata lite. Melvin klappa och även jag men Ludde blev för blyg... Vi åkte i alla fall hem och då hade Jörgen inte mycket kvar att lägga av vårt nya vardagsrumsgolv. Jag tog en sväng med sekatören i trädgården men det blev inte så mycket gjort denna gång. Lite senare åkte jag och Ludde till IKEA och köpte lite småsaker till nya matplatsen. Ett litet skåp att ha diverse prylar i och en tavellist att ha ovanför bordet. Vi åkte hem och lagade middag, kycklingfileér med grösnaksmuffins och ädelostcreme. Gott! Den dagen slutade rätt så tidigt för både jag och Jörgen var rätt så trötta av allt. I går skulle vi mest softa hade vi bestämt men det blev ändå så att vi färdigställde vardagsrum och matplats. Här är jättefint nu. Väntar på gardiner från Jotex bara så blir det perfekt! Kanske lite växter och många fler Ittalakoppar också. På kvällen skulle vi softa och titta på TV och ta igen oss men det blev inte så mycket med det för vår måndagsexemplarsbox började flippa igen. Vi pausade för att lägga barnen (det är perfekt när man verkligen vill se något). När vi sen skulle playa igen, tryckte J på fel knapp sen började helvetet. Att vi inte skulle få se vårt program förstod vi snabbt, men det visade sig att fjärren lagt av helt. Ville inget mer, inte slå om eller något. Där satt vi med TCM utan ljud och uppdukat mysbord. Jörgen var rasande (vi har nyss fått den fixad).... Vi vill inte gärna byta leverantör heller för med den här behöver vi inte välja vilka kanaler vi vill ha, vi har fått alla helt enkelt! Hoppas det löser sig. Själv ska jag jobba för första gången på väldigt länge. En vecka faktiskt. Har lite ont fortfarande men jag tar med mig lite värktabletter, har en ganska enkel tur med enkel befattning i dag så det får ju gå...

Inga kommentarer: