onsdag, april 13, 2011

snart har vi lungorna på bordet..

I dag har vi riktigt tråkigt, mina pojkar och jag. Det är så tråkigt att jag inte ens orkar göra något. Det har blivit en maskin tvätt men dammsugaren rör jag inte bara. Orkar inte. Jag tog med dem på en cykeltur till ett par lekplatser men det blev inga timmar direkt för sen kom regnet. Melvins hosta måste vara i sin värsta fas nu för han får knappt någon paus i mellan och nu säger han att det göra ont i bröstet också. Då får han ändå en ordentlig hostmedicin. Gör ingen verkan alls. I morgon ska jag gå och jobba. Jag hade tagit ledigt på tisdagen men det hade jag ju inget för eftersom barnen blev sjuka. Fredagens långa helvetestur fick jag inte ledigt i från men hon kunde korta ner den med fyra timmar (skulle haft nio timmars paus i Norrköping). Alltid något. Och i helgen jobbar jag helg, vilket jag inte vill. Aldrig mer. Helger är inte roligt att jobba på...vill vara hemma och mysa med familj och vänner då...Får väl se om vi kan få till en ändring på det på sikt..

Inga kommentarer: