måndag, januari 02, 2012

Bloggen fyller sju..

Ja inte än, men i år fyller bloggen sju år och jag känner att jag skulle behöva behandla den mer väl än jag tidigare gjort. Just nu känns den inte så uppdaterad och fräsch men jag tänkte börja blogga mer från mobilen så att det kan bli lite oftare men också kortare. Hoppas det blir en verklighet.
Nyår avlöpte very lugnt för min del. Min lilla vovve bryr sig inte om smällare alls så den saken behöver inte jag som så många andra tänka på. Eftersom jag är knökaförkyld så tog jag en lång men inte så powrig runda med Tim innan vi gick på partyt, det var jättefint väder i början på rundan men dimman hade tjockat på sig rejält i slutet. Hemma hos Pia och Niclas gick det städat till. En familj skulle upp och flyga på semester dagen efter och själv skulle jag jobba. Till mat åt vi fondue med Elyseés såser till. Det var inte igår man åt det, det var faktiskt riktigt gott! Till efterrätt serverades glass, övertäckt med mörk choklad, i form av en champanjeflaska. Till detta fick vi mangosalsa och stekt annanas. Jättegott!
Jag valde att dra hem redan vid 23. Visst kunde jag väntat till efter tolvslaget men eftersom både Ludde och Melvin började bli ordentligt trötta så valde jag att gå hem med dem. Vi tittade på fyrverkerier iklädda våra pyjamasar, från soffan. Mysigt. Jag och Jörgen hade dagen innan festat till det en aning mer och delat en flaska vin samt en god cigarr, då blev jag lite rund om tofflorna i trekvart men sen sansade jag mig igen....
Häromdagen körde vi till stan och Vi är inte helt inne i det ännu och har inte hunnit köpa så många spel men jag måste säga att det verkar vara roligt för hela familjen. Till och med lille Ludde ska kunna spela, vi ska bara skaffa något som passar honom bättre..
Idag har vi träffat Petra och hennes barn, vi bytte julklappar, ( jag fick 3 fina lipgloss) fikade och gick på promenad. På fredag ska vi ses igen då ska jag laga middag till dem....Det får bli utan kolhydrater för min del, nu kör vi round två utan kolhydrater!! Dag ett idag...

Inga kommentarer: