måndag, mars 05, 2012

Täbt i däsan

Ja min barn är som sagt riktigt räligt förkylda och är hemma med mig. Hemma på min extra lediga dag som jag tog ut av mina surt förvärvade timmar. Jag hade tänkt mig att träna och ta hunden på långrunda. Hade jag vetat bättre så hade jag bara vabbat och sparat av mitt dagkonto. I går fick de följa med Gittan på teater och jag fick ett par timmar för mig själv. Jag började på Eko och fyllde på shampoo och tandkrämsförråd. Sen åkte jag vidare till Coop och köpte mat till veckan och det känns bra att ha allt förberett och klart. Bara menyerna saknas men jag ska nog kunna klura ut något gott.
I går skulle Jörgen trädgårdsarbeta lite men jag lyckades övertala honom till att fortsätta nere i källaren så vi kan sätta punkt för den innan våren och sommaren kommer. Golv ska läggas i ett miniutrymme vi ska ha till julpynt och andra säsongsprylar och nu måste där bli klart så jag slipper ha julpyntet i tvättstugan. Sen var han väldigt aktiv och rev ut gamla räliga toalettinredningen också. Så nu får vi snart nytt dass där nere också. Det är ju aldrig fel. Har vi tur så kommer någon och hämtar vår gamla bil i morgon med. Jag känner bara för att göra mig av med massor av grejer just nu. Den känslan ska man nog ta och följa, det är inget som dyker upp hur ofta som helst.
Fint väder vi har i dag, syn att värmen saknas, jag hade gärna slängt ut oss i trädgården en stund...

Inga kommentarer: