måndag, maj 07, 2012

Halsont.

Jag hann knappt mer än att komma till jobb i lördags förrän jag kände att halsen började ömma. Eller jo, jag hann vara där ett par timmar och gå på stan en liten stund med den andra reservtjejen och sen sola i ett par timmar men sen kröp det på. Idag gör det för jäkla ont. Tror det är ett halsvirus, och då får man ju inget penicillin så det är ju inte lönt att försöka gå till VC. Jag fortsätter att pimpla te för det känns lent i halsen så länge.
I dag har jag också suttit reserv. Det känns skönt när man är lite krasslig. Att bara sitta och titta på TV och prata med arbetskamraterna. Efteråt körde jag till Burlöv Center och handlade lite, det blev ingen bikini trots att jag testade en utan jag handlade mat, frukt och grönt. På vägen hem svängde jag inom Willys här hemma och hämtade en grej jag beställt i storpack. Sen fiskade jag upp lille Ludde på fotbollsplanen. Melvin skulle ha träning. Väl hemma lagade jag en god pastasås som jag åt i min ensamhet. Ludde ville inte ha mat i dag så han fick en smörgås. Nu har jag varit ute en sväng med Tim och tvättat min bil (yes, handtvättat). Nu ska det bli vila i soffan.

Inga kommentarer: