tisdag, maj 01, 2012

Inställd.

I dag är den här avgången inställd. Jag då alltså. Vaknade i morse totalförkyld! Inget snörvel eller så utan riktigt redigt äckelförkyld. Men det var nog min tur, det var längesedan jag kände mig så här dålig. Jag har faktiskt just ringt och sjukat mig. Skulle börjat 15 idag men nu blir det någon annan lyckost som får min tur.
För första gången på hur många år sedan som helst så firade vi valborg i går. Jag frågade Pia och Niclas om de ville grilla med oss, och se på fan; för en gångs skull fungerade det att vara spontan! Det blev lite knyte för Pia hade redan förberett maten inför deras valborgkväll. Så jag tror faktiskt att vi tjänade på denna middagen; behövde varken bjuda på något och sen hade de med sig både vin och sockerfritt godis! Det blev en mysig kväll och vi gick bort till majbålet där vi träffade hur många som helst. Det blir ju lite så   
inavligt i en liten kommun…
Jörgen har nu avslutat projekt soldäck. Det tog en extra dag eftersom han fick bygga upp ett vindskydd som han rivit ner. Från början hade vi bara vårt vanliga däck. Men sen poolen tillkom så har vi nu utökat med ett soldäck. Vindskyddet har avskärmat det ena däcket från det andra och det gillade vi inte. Så vi kortade ner det så det blev barhängsvänligt i stället. Sen tog vi bort den ena delen så man lätt skulle kunna ta sig mellan däcken på lite olika sätt. Så långt var det bra. I och med detta försvann vår grillplats och vi kunde inte hitta en ny som var lika bra. Så det slutade med att Jörgen fick bygga tillbaka den del han rivit och vi fick tillbaka vår gamla grillplats. Alla nöjda! Nu ska vi leta hörnsoffa i konstrotting..Kommer bli så  himla bra med den nere på soldäck..

Inga kommentarer: