måndag, juni 25, 2012

14 dagar kvar till semester.

Lördagen flöt på i ett lugnt tempo. Vi körde till ICA Maxi i Trelleborg för att handla present till Ella som Ludde skulle fira på söndagen. Vi köpte lite kotletter som vi slängde på grillen lite senare. Fy vad gott det var. Kan bero på att vi faktiskt satt ute och åt för första gången i år. Det blev kotletter, nypotatis som jag stekt med lite pressad vitlök samt mangosås. Sallad till detta. Och två glas rosé.  Vi åt rent på tok för mycket men är det gott så är det. Efter maten tog jag, Ludde och Jörgen en promenad med hunden. Vi hann precis promenera färdigt innan himlen öppnade sig. Herregud vad det öste ner, fast det varade inte så länge. Vi satt inne och åt jordgubbar och tände massor av värmeljus. På söndagen var regnet mer ihållande men jag trotsade vädergudarna och gav tillsammans med min syrra mig i väg på en powerwalk i bokskogen. Det regnade inte så länge vi var där utan det kom senare när vi satte oss i våra bilar och åkte hem. I går åt familjen så bra lunch så jag passade på att steka amerikanska pannkisar åt dem på kvällen. Själv åt jag fiberhuskplättar med hallon och gräddfil. Den turkiska hade gått ut i datum och gräddfil har jag en hel del över sen midsommar. 
Idag är jag hemma med en förkyld Melvin. Fy vad blåsigt och tråkigt det är. Jag skall passa på att köra lite tvättmaskiner och dammsuga. 

Inga kommentarer: