torsdag, juli 19, 2012

Campinglivet i Björkäng.

Även om vädret inte varit det bästa här på campingen i Björkäng så har vi faktiskt det urmysigt. Våra barn har verkligen blivit riktiga campingungar i år med allt vad det innebär. Melvin är ute och cyklar och leker med sina vänner hela dagarna och Ludde håller sig i krokarna med sina. I bland tar även han sig en cykeltur här i gatorna. Han får cykla själv till lilla lekan men till stora ska vi följa med honom.
Regnet kommer lämpligt nog på nätterna, vi har haft rejält blåsigt här ett par dagar men det verkar ha lagt sig nu. I går visade sig solen hela dagen och jag måste säga att det var väldigt upplyftande. Vi var ute hela dagen och bara njöt. Det har redan hunnit bli en runda till Gekås där vi fyndade lite av varje. Det kommer alldeles säker bli minst en runda till. Vi har ca trettio minuter med bil dit. Bl a köpte vi poolleksaker, lampskärm, lite kläder till barnen och mannen. Jag köpte mig en underbar huvafleece.
Vi valde att åka dit, mätta och belåtna efter lunch en dag. Klockan blev nog strax innan 15 och det var inga problem med någonting. Ingen trängsel någonstans. Jag har ingen som helst hemlängtan. Förra året var jag helt knäckt för det regnade dag efter dag och allt var helt surt eller fuktigt. Nu hinner nattaregnet torka upp till det är dags att börja sin dag utomhus. Nä, om man skulle gå ner och ta sig en dusch innan alla andra tänker samma sak…..

Inga kommentarer: