söndag, augusti 05, 2012

Åh vilket party!

I veckan som gick fyllde bland annat Jörgen 42 år. Det fick vi firat på allra bästa sätt med alldeles perfekt väder, familj och hur god mat och tårta som helst.
På torsdagen åkte jag i väg till stan för att fixa några ärenden i stan. Jag skulle köpa present till ett brudpar och kolla om jag kunde fynda nya löparskor på rean. Det var alldeles för varmt och klibbigt väder för att gå på stan men jag hade inget val. På Stadium hittade jag faktiskt ett par nya skor. Kunde jag bara hitta ytterligare 4 reavaror skulle jag få 50% rabatt på hela köpet. Det verkade ju lite intressant så jag tittade ut ett linne, en ny ful solhatt till min man och lite annat skröfs och betalade 563 för en välfylld kasse. Jag var nöjd!
På fredagen började jag och Lynn vår morgon med att gå nio kilometer med 4 hundar. Det var kul med extra sällskap men vi insåg att vi att var tvungna att hålla ett mycket lugnare tempo än normal för en utav pudlarna hängde inte riktigt med. Senare den dagen kom en arbetskamarat till mig hit. Med sig hade hon sin sjuårige son Pontus med sig. Våra barn badade i poolen hela dagen medan jag och Annika satt och pratade och drack rosé i hur många timmar som helst. Vi grillade fläskfilé och gjorde tzatziki på kvällen. Det smakade himmelskt!
Jag och Jörgen var på bröllop i går. De lyckliga tu var Henrik och Petra; Jörgens chef och hans tjej. Det var inte jättekul att göra sig i ordning när vädret var så fint och poolen så väldigt inbjudande. Fast vi fixade till oss och åkte iväg med barnen  till kusinerna i Limhamn. Därifrån bar det iväg till Fuglie Kyrka. En fin nyrenoverad fast väldigt varm kyrka. När brudparet så var vigda följde en härlig baluns på Skabersjö gods. Där åt vi en god middag med finfina viner till. Efter detta blev det kaffe och tårta på övervåningen och när detta var undansvalt stuffade vi loss all night long! Och inte nog med detta, när vi fått skjuts hem fick Jörgens arbetskamrat för sig att han var badsugen. Han var full, Jörgen var full, så vad blir det av det tror ni: Klart vi öppnar poolen halvfyra på morgonen. Jag och fruarna satt och skakade på  huvudet medan killarna tog sig ett bad….. Halvfem kom vi i säng. Halv åtta vaknade jag. I kväll blir det tidig sänggång men innan dess ska vi äta pizza med våra killar!

Inga kommentarer: