torsdag, augusti 16, 2012

Min försteklickare!

Jag vet inte vart tiden tagit vägen. Vad jag vet är att jag börjat jobba denna veckan och att barnen är tillbaka på fritids/dagis. Det känns helt ok faktiskt. Kan det vara så att det krävs 5 veckors ledighet för att man ska kunna gå tillbaka till jobbet utan att känna ångest. Just nu ligger jag i Stockholm och tittar lite på TV och kollar lite på datorn. I morgon åker familjen till Immeln för tredje året på raken. Vi träffas 10 familjer och bara myser,leker och äter en hel helg. Vill man så paddlar man kanot eller går en runda i skogen. Det skall bli härligt! Nästa gång jag har fridag måste vi åka till Toys för att Ludde ska kunna få välja ut en fin leksak. Han är nämligen sedan i måndags helt nappfri! Helt fantastiskt! Han har i över ett år haft napp endast på natten men då har han också varit helt besatt av den. Därför trodde jag att det skulle bli väldigt jobbigt när vi tog den i från honom men så blev det ju inte alls. Han frågade om han kunde få sina nappar i måndags kväll men Jörgen sa bara: Du skulle ju sluta med nappar idag!? Just det sa Ludde sen var det inte mer med den saken. Ibland är han lite ledsen när han vaknar på morgnarna men det går över på några sekunder igen. Duktig kille! På måndag börjar Melvin skolan och jag är superspänd. Jag kommer kunna vara med ca en timme av uppropet sen måste jag iväg och jobba men det ska i alla fall bli kul att träffa nya fröken och se vilket klassrum han ska sitta i. Så stor han är nu! Måste komma ihåg att ta med kameran!

Inga kommentarer: