måndag, oktober 03, 2005

Detta är skitjobbigt ju..

Ska man ta privat eller kommunalt? Vad skall man tänka på? Är de ute tillräckligt mycket? Får alla barn sina behov tillfredsställda? Jag kan inte tänka mig att våra föräldrar hade alla dessa tankar när det var dags för oss att börja på dagis. Jag har så smått efter vissa påtryckningar börjat titta lite på dagisplats åt lille Melvin. Tack och lov så kan man sköta mycket via internet, är man riktigt seriös så är det väl bara till att åka dit och smyga runt som en "ful gubbe" och studera ungar och vuxna. Hittade ett privat i Limhamn som verkade kanonbra! Deras fokus var bl. a på språket och då menar jag att ungarna skall kunna uttrycka sig korrekt. Jag äälskar vårt svenska språk och tycker det låter skitbra (bra svenska, fniss)! Men sen å andra sidan, det finns kanske andra grejer som är viktigare när barnen är små. Så småningom kommer de ju att börja i skolan och få lära sig allt där. Jag gick på dagis i ROSENGÅRD, hör och häpna, men jag tycker nog att jag lyckats väldigt bra med min språkutveckling. Jaha, bara för att jag sitter och skriver detta nu så sitter det en massa ungar på Kanal5 nu och är Einsteiner allihop..
Jaja, anyway. Jag tycker att det är lite svårt. Ovanpå allt tycker jag att det skulle vara mysigt att jobba 75% de första åren när Melle är så liten. Jag tycker att det blir för bra med 9 timmar på dagis..Frågan är bara ; Har man råd? Jo, så länge vi bor här hade det nog gått, men planerna är ju att komma härifrån snart. Jävla huligantillhåll har det börjat bli..!!
Vi är fortfarande sjuka. Jag mår nog bäst av oss vuxna nu. Men jag snyter mig typ hela tiden. Min näsa är inte så tjusig. Röd och glansig av Helosansalva. Min man är hemma från sitt jobb och har feber hela tiden. Melvins snuva sitter där den sitter..Tim mår nog bäst av oss alla!
Igår stack jag till Hansakompaniet ensam och köpte min klocka! Jag är mycket nöjd! Jag fick lite rabatt (tack för det) så jag gick genast upp på Kicks och köpte mig en Biotherm dagkräm. I love Biotherm!! Sen kollade jag in nya Åhléns City, kan nog bli frächt när det blir klart. Sen började jag längta efter min familj så då åkte jag nästan hem, en liten runda på Mobilia bara. Handlade till Tim och på Malmborgs..
Imorgon skall vi gå ner på Mobilia igen och byta en bok som jag fick i födelsedagspresent av Fröken Karlson. Martina Haags. Fick jag ju av Melvin & Tim också. Skall ta den av Emma Hamberg i stället.

Inga kommentarer: