söndag, januari 22, 2006

Ryktet går


Ikväll har jag och min make varit på bio. Det var en konstig upplevelse. Moster kom hit klockan fem för att sitta barnvakt. Halvsex lämnade vi dem och åkte iväg för att kolla vad som gick på duken. Här hemma hade allt gått bra. Vid något tillfälle hade han blivit ledsen men det var inget som inte lite välling kunde bota. Efter tårarna och vällingen hade de myst lite i vår säng och där somnade prinsen prick sju också. Moster hade inte hjärta att lägga honom i sin säng så hon fick ligga kvar och mysa med honom. Värre gick det för mig. Varje gång jag sa hans namn så stockade det sig i halsen på mig och ögonen blev tårfyllda. I samma minut som vi satte oss i bilen och skulle åka iväg började jag sakna honom. Det är inte lätt att skiljas från någon som är så nära varje minut av dygnet.Han har ju varken mormor, morfar, farmor eller farfar som han träffar regelbundet. Farfar finns ju men vi ses inte jättofta. Som tur var så vaknade han när vi kom hem så jag fick krama honom lite...
Fimen vi såg hette "Ryket går" med Jennifer Aniston. Helt Ok slappefilm. Nästa gång går vi ut och äter i stället. Jag gillar ju inte bio så mycket. Man sitter illa. Ingen tigerrandig filt som håller en varm. Inte kissa när man känner för det. Men nu är biljetterna använda och vi slapp slänga dem.
I helgen har vi varit jätteduktiga med lägenheten. Vi har fått gjort mycket i köket, jag har skurat två skåp. Men trots att vi fått undan så mycket så är det hur mycket som helst kvar! Vad har man allt till? Vi har packat totalt 17 kartonger och jag tror att det slutar på närmre 40. Vi har ju stuff uppe på vinden också. Vi har också hunnit med att vara på Ekohallen och införskaffat målarprylar, Skopunkten och köpt fina, ej för små, skor till lilleman. IKEA för jag ville ha plastbackar som var slut :-(..köpte annat i stället. Kollat på garderobslösningar, och en massa annat. Ska bli skönt att åka på semester om 5 månader...Anar att man kommer att vara helt slut efter flytten och allt vad det innebär. Min man laddade hem ett planeringsverktyg för IKEA kök igår. Med det satt han sedan hela kvällen och duttade fram och tillbaka med skåp och andra prylar. Resultatet blev så bra!! Så bra att vi nästan vill beställa ett. Men inte med alla deras grejer. Vitvaror får man till helt andra priser på andra ställen, bara det sparar man väldigt mycket pengar...njaa, får nog suga på den karamellen.

Inga kommentarer: