onsdag, februari 01, 2006

Orolig över Tim.


Saknar Tasteline Coop och de andra..... Jag surfar inte ens mat längre.
Istället har jag surfat hundgårdar! Det är ju dyrt! Men det kommer vara värt varenda krona. Jag har inte hjärta att låta vovven vara hemma, ja vad blir det nu..halvåtta till kvart i fem utan att handla. Över nio timmar. Det finns ju inte!! Hoppas på att kunna bygga den intill garaget och göra en öppning in alternativt att han får en isolerad hundkoja. Plats på tomten finns ju i alla fall. Helst av allt hade jag velat ha med mig honom på jobb men det är ju inte att tänka på; Det finns en tjej där som inte gillar hundar speviellt mycket. Chefens hund jobbar redan där, en liten spaniel som heter Morris. MEN ..hon som inte diggar hundar har flyttat ut från mitt kontor och jag har fått en utesäljare som kontorspartner istället. Dvs han är inte inne så mycket, jag och Tim skulle kunna vara där ensamma för det mesta. Man kan alltid fråga men jag har inga förhoppningar alls. En halvtimmes lunch är inte heller mycket att både hinna äta på och gå ut med hunden..Han kanske trivs i en hundgård. Man kan sätta upp lappar till folk som känner sig ensamma på promenad att det finns en urgullig labbe som gärna följer med och beskyddar dem och älskar dem!!
Melvin är hemskt gnällig idag, jag vet inte vad jag ska göra med honom. Nu fick han kex och juice han verkar vara nöjd med det (sockerfritt). Det är precis som om han behöver massor av stimulans och jag vet inte hur jag kan ge honom det. Att sitta och leka med honom på golvet klarar jag inte mer än tio minuter sen har jag så tråkigt att jag dööör..Vi borde åka och göra något. Är han för liten för IKEAs lekhörna.. ;-) ?

Inga kommentarer: