lördag, mars 04, 2006

Ont i huvudet!

Jag har sån fruktansvärd huvudvärk. Jag har haft det från och till hela veckan. Inga tabletter hjälper heller. Måste vara spänning eller stress över huset. I fall....det känns hur dumt som helst att sitta här och surfa när jag hade behövts i huset. Jag ringde precis till min man för att berätta att Melvin sov och höra hur det går. I bakgrunden hörde jag någon..det var min syster som hade kommit och mer än gärna ville hjälpa till. Just nu målade hon elementen. Så snäll min syrra är....
jag och Melvin var hos Gittan i eftermiddags och han var gnälligare än någonsin. Men det hade han varit hela morgonen. Undrar inte om han har lite ont av sina nya tänder som nu börjar synas. När vi fikat klart där så körde iväg och kollade hur långt pappisen hade hunnit. Han blev jätteglad när vi kom. Känner sig nog ensam när vi inte är där. Sovrummet har blivit jättefint och jag är glad att vi beslutade för att riva väggen till dressingroomet. Nu blev rummet stort och genomgående. Vi satte även för (vi? nä, min hjälte!) ingången från sovrummet till badrummet. Det blev hur bra som helst. Jag längtar till jag får inreda det. Och just nu håller maken på att måla en fondvägg i vardagsrummet och han och systern säger att det blir jättebra. Kanon! Jag är spänd på att få se det. Imorgon kommer jag att vara där rätt så stor del av dagen, syrran kommer också dit och då kan vi hjälpas åt med Melvin.
När jag körde och hälsade på dem i dag så kom tim galopperandes emot mig när jag öppnade ytterdörren. Det var så sött eftersom han är husses hund i normala fall, men här visade han att jag var saknad. Jag tog honom på en promenad så han fick leka lite. Och bajsa.
Nu har jag tagit två alvedon och druckit en balja med kaffe och tänk, värken har avtagit en aning.

Inga kommentarer: