fredag, mars 10, 2006

Tvättar!

Just nu kör jag fyra maskiner i tvättstugan. Slipper vi dem i huset. Hade tur att där var en annan stuga ledig så jag kunde köra allt samtidigt. Bara till att hänga upp och hämta när vi vill senare. Vi har sista passet men det var ledigt redan nu så jag tjuvstartade lite.
Pratade med Fröken Karlson igår. Hur länge som helst! Sen ringde min man från huset och sa att det låg ett paket från densamme där. Det var en urfräck kokbok med hiviga hamburgerrecept. Kommer att användas flitigt i sommar kan jag tänka!
Melvin och jag har bakat idag. Kärleksmums till kalaset. Måste gömma dem så att flyttgubbarna inte ser dem imorgon. Sen har vi packat ner nästan allt i köket. Igår kväll packade jag hela badrummet, förutom deo och tandborstar. Jo , makens deo rök med i kartongen också men han är så fräsch ändå.....(blink, blink).
Efter jobb ska vi till IKEA och köpa något. Vad vet jag inte men jag dööör om jag inte får något att göra nästa vecka.
Jag glömde att berätta detta häromdagen; Jag låg och tryckte i sängen och kunde inte somna. tjugo över tolv hör jag något konstigt i hallen. Vad det Tims svans? Varför är han glad? Näe det var det inte..klick..klick klick. Morr. Morra han? Vafan det knackar lätt på dörren. Måste var Moster. Öppnar, och där står hon mitt i natten. Ser aningen förstörd ut. Bilen hade stannat för henne när hon var på väg hem från vårt hus. Tack och lov bara ett stenkast från vår lägenhet så hon kunde gå hit och låna vår telefon för att ringa efter hjälp eftersom hennes mobil var död. Igår när hon skulle ta hand sin bil fick hon skjuts av vår brors far (invecklat detta). När han skulle starta den efter ett kort ärende gick den inte igång!! En stor jäkla cheva! Då skulle en kompis hjälpa till att kabla igång monstret med sin Smart!! Gissa hur det gick! Inte alls och Smarten ska väl begravas snart...Jag tycker min syster ska cykla i fortsättningen....
Nu måste vi snart ta tvätten men jag ska nog hinna med en blogg till i kväll. Sen blir det inte på ett tag för vi måste beställa ADSL (jippi) innan.

Inga kommentarer: