måndag, april 10, 2006

Dåliga Mamman

I detta nu står min son i sin säng och gråter för fullt. Själv känner jag för att ta livet av mig..eller i alla fall något. Har försökt natta honom i en timme nu. Han är astrött men vägrar somna in. Ett tag somnade han och jag smög ut men då vaknade han utac att det knakade till i golvet utanför hans rum. JAG BLIR GALEN!! Nu tystnade han. Jag är van vid att gå in och stanna fem, tio minuter och sen sover han. Då får jag äntligen tid för mig själv att syssla med de saker jag vill (och inte vill). Idag är jag själv hemma då min man är på hundkurs och då är det extra skönt att göra mina grejer... Jag ska aldrig mer vara mammaledig! Jag är så jäkla trött på det nu. Kul är det inte heller. Om vi mot förmodan skaffar fler kottar kan pappisen skriva upp redan nu att hans ska vara pappaledig..tja vad ska vi säga..från det att jag slutat amma...Blir nog bra. Men jag kan å andra sidan inte se mig själv sitta på jobb nu och inte sakna Melvin. Faktum är att jag hade nog gråtit så mycket jag hade saknat honom. Han är ju rätt go ändå. Men jag skulle behöva lite ensamtid att repa mig på. Sånt som vanliga mammor får som har hjälp av sina mammor till exempel. Det är fortfarande tyst. Måste nog försöka kolla in...bara han inte ser mig..Nä, han såg inte mig men han vaknade när jag kom in. Så jag fick stå kvar igen. Till sist gav jag upp och nu står han och gråter igen.Unge!! Jag skulle behöva göra så mycket. Duscha, ringa Petra vars morfar begravdes idag. Jag hade tänk klippa ner ett par grenar i trädgården. Trädgårdsarbete kan jag nog överhuvudtaget glömma i år. Det är ju inte så att Melvin roar sig själv i en hörna ett par timmar så mamma får fixa med rabatterna. Lite trist nu när jag känner att det finns ett intresse för det. Nä, jag känner mig inte alls på humör idag.
Igår var vi på Vanningen och badade. Melvin tyckte mest att det var kul att spana in de andra barnen. Och pappig har han varit. Hela helgen!! Hehe...visst det tyckte han var mysigt nu i två dagar (pappa) men tänk att det tog över ett år innan det kom. Tänk att han klängt på mig i ett helt år. Jo det har funkat med min man med men det är ändå jag som har varit bäst. Nu tystnade han igen.Jag får väl skita i att gå in då men jag gör det för att kolla så att allt är bra. Nä, nu vill jag resa bort i ett par dagar. Eller än bättre om de kunde rest bort i ett par dagar. Väck med hund make och barn. Fram med böcker och filmer och godis!! Det lär ju aldrig hända..suck.
Moster var här igår. Jag gjorde en gryta som inte var skitgod men den slank ner ändå. Melle gillar att leka med sin moster. Hon hade ett par cerisa not so good looking mockastövlar på sig som hon trodde skulle matcha de röda strecken på den lilla jackan!!?? Sen när vi gick ut en sväng med alla hundarna (vi ser ut som ett dagis när vi kommer med dem tre) så fick hon låna en stor röd vinterjacka utav mig och ett par lika stora gympadojor och till detta hade hon ett par vadlånga tajta jeans. Snyggt. Kom ihåg till nästa söndag att ta på dig gympaskor och långa jeans!! Pumps och modebrallor funkar inte i Vellinge.

Inga kommentarer: