söndag, april 30, 2006

Lång tråkig söndag..

Jaha då var det sista dagen den här månaden. Kungen fyller år idag och det verkar alla i Vellinge med flaggstänger hålla koll på. Vi var ute och cyklade för en stund sedan hela familjen, det var hur roligt som helst. Min man fick ju en cykel häromdagen när han var i väg och köpte ny tvättmaskin till oss. Väldigt passande. Tim är jätteduktig på att springa vid cyklarna, inget koppel på hela rundan, inte ens när det kom en hund som han skulle velat hälsa på.
På spårningen hade allt gått bra. Första omgången hade han inte förstått så bra vad det gick ut på men sedan hade det det gått superbra! Jag och Melvin har barit varit iväg och köpt tvättklämmor idag. Och två liter mjölk. Det har varit rätt så kallt så ingen lekplats har vi kunnat besöka. Nu sover han i alla fall, hoppas han gör det hela kvällen.
Igår träffade jag Anna och Petra i stan. Jag lämnade min familj hemma och tog den nytvättade Bubblan med sommardäck på och körde totalt olagligt ända till jag parkerade bilen. 180 på motorvägen och sedan när jag fick syn på min syster i sin Smart långt framme försökte jag komma i fatt henne. Två rödljus och många kilometer mer än 50 i timman inne i stan men sen kom jag i fatt. Då visade hon mig närmsta vägen till hennes jobb. Hmm, typ gångbanor och enkelriktat..
Väl framme fick hon passa min bil eftersom jag inte orkade köra till parkeringshuset sen bar det iväg till kompisarna. Vi fikade och pratade (lite i alla fall) och gick i affärer. Jag skulle köpa en jacka till mig själv men jag tror inte ens att jag sneglade på någon..istället köpte jag kläder till Melvin och solskyddskräm. Jag kollade på lite kjolar och klänningar för vi åker ju snart på semester. Hittade en del fina saker men jag lugnar mig lite till så butikerna hinner få in mera.
Sen hamnade jag och Anna på IKEA och jag handlade lite bratthaprylar. Jag tror faktiskt inte att IKEA har något annat än just braatthaprylar. Sen körde jag henne hem till systern där hon bodde. Fick en guidad tur i trädgården+ en rejäl utskällning av Dolly som jag tror är en utav världens bästa vakthundar, om inget annat den snyggaste vakthunden jag känner till. Men vi blev vänner och jag fick lov att komma in och beundra köket ett par minuter.
På vägen hem igen fick jag lov att handla mat till familjen. Ingen mat på bordet här inte. De fick hamburgare och sedan gick vi en runda med Tim som helt plötsligt fick för sig att det var ok att äta upphittade pommes..?! Sen gick vi hem och somande till en film som jag redan sett en gång.
Idag skulle vi väl kanske gått och kollat på en brasa men jag känner mig inte riktigt på humör. Lite sur eller nedstämd kanske. Maken är slut av skogsluften och Melvin sover ju! Brasan börjar inte förrän vid nio och det kan förstå att det är mysigast när det är mörkt ute. Funderar på att gå ut och elda upp tallarna istället. Blir vi av med det skitet!

Inga kommentarer: