onsdag, maj 24, 2006

Ny mamma till min bebis!

Så har beskedet kommit. Vi har fått plats hos en dagmamma i Vellinge till den första augusti precis enligt önskemål. Ja, nästan. Vi ville ha här i närheten av oss men vi fick lite längre bort. Det spelar ingen roll alls! Marianne ska vara en bra dagmamma enligt Lynn vars barn har henne idag. Konstigt bara att vi får en som går i pension i mars? Så i mars måste vi ha ny dagbarnvårdare men jag funderar på att flytta över honom till dagis redan då för det är vad min plan går ut på. Först dagmamma sedan dagis. Det blir ju lite tråkigt att byta dagmamma en gång innan dagis. Lite mycket byten menar jag. Jag får väl ringa och prata med den där damen som bestämmer över platserna...Glad är jag i alla fall att allt är ordnat. Jag börjar jobba samma dag så pappisen får det tunga ansvaret att skola in..
Nu håller jag på att laga mat till våra vänner som kommer om en dryg timme.

Inga kommentarer: