fredag, juni 16, 2006

Hemma igen.

Så sitter man här igen med sitt sura svenska kaffe och allt är som vanligt. Och det är jätteskönt!!! Det känns fantastiskt att få komma hem när man varit borta. Vi har haft det bra i utlandet. Varm och skönt har det varit. Precis som här hemma. Maten har kanske inte varit den bästa, lite smaklöst och köttet var nog närmsta get bara. Vi hade ett jättefint rum med en liten trädgård med gräsmatta, olivträd och hibiskusbuskar. Och underbar utsikt. Jag sa till min man flera gånger att om man fick vakna till den utsikten varje morgon så skulle man aldrig ha dåligt morgonhumör. Melvin har varit snäll och gosig hela veckan. Inget gnäll. Glass, kex och godis har han fått i mängder men nu är det back to basic igen.
hemma hade det hänt en del i trädgården. Min klematis blommar, eller båda två menar jag. Smultronen är röda, jordgubbarna gröna och gräset var duktigt högt. Innan jag gick och lade mig i natt fick jag gå runt och vattna lite både inne och ute. Det har tydligen inte regnat här så mycket. Men annars så allt bra ut. Grannens alm har fröat och vår uppfart är helt täck av detta aber. Våra andra grannar kom vackert in med posten idag. Vi fick en papperskasse full med post, reklam och tidningar. Får ge dem någonting som tack för besväret.
Tim kom hem i morse. Syster körde honom. Han blev jätteglad men det tog slut snabbt för han har numer bara ögon för bästisen Max! De har varit som klistrade vid varandra hela veckan. Max hade till och med sovit på golvet hos Tim istället för i sängen hos sin matte! Badat och varit i Båstad har han också gjort. Och hjälp till att sälja grejer på Vellingedagarna i ett stånd där. Så han har haft det hektist. Ligger bara och sover nu. Surar också lite för han saknar nog de andra en smula.
Imorgon blir det kalas för Elin, Jag och Melvin skall gå. Vi ska få smörgåstårta vet jag och massor av kakor!! Längtar. Åh, knäet är bra igen, så nu är det på med löparskorna och ut i spåret igen. Men först lite vingummin och annat gott!!

2 kommentarer:

åsa sa...

Välkommen hem! :-)

Unknown sa...

Tackar tackar....