söndag, juni 18, 2006

Nu får det vara bra!!


I fredags stack jag iväg för att handla present till Elin som fyllt 4. Vi skulle gå på kalas på lördagen, jag och Melvin. Först handlade jag lite nagellack till mig själv och när jag inte hittade något till tösen på Jägers så provade jag hos grannen; Toys R Us. Men innan jag körde dit var jag tvungen att gå in på Jysk och kolla rullgardiner. Vi har det väldigt ljust i vårt sovrum. (nu ringer Lynn och frågar om vi ska gå ut en sväng och jag har hundra grejer jag måste göra nu när ungen sover!). Hittade rullgardiner och lite annat skröfs, kommer fram till kassan och där står barnpooler i ett ställ. Jaa!! Det måste han ha! Tar en sådan, betalar mina rullgardiner (halva priset visade det sig!) och piper i väg till Toy´s. Där inne irrar jag runt och ska hitta något lämpligt till en fyraåring som har tre miljoner leksaker redan. Hittar något, till henne ett tält till Melle och en fin barnpool som han kan ha att plaska i nu i sommar....Hittade ni felet? Just det. Felet sitter i min hjärna som jag inte har något kvar av längre. Förr hade jag stenkoll på mina, dina och alla andras saker. Nu vet jag inte vad som rör sig där uppe. Gissar på en riktigt möglig, svampig ost!! Kan man träna hjärnan? Få försöka ta upp korsordslösningen igen kanske. men det är dömt att misslyckas, jag har nämligen till exempel bara idag hunnit måla sex naglar. efter det vaknade ungen (efter tio minuters sömn) och jag fick prata lite med honom. Sen gick jag ut för att vattna mina jordgubbsplantor och då började jag rensa ogräs mitt i allt. Så nu sitter jag här med sex målade naglar. en rad av plantorna är vattnade. Alla rader rensade från ogräs och det ligger dessutom kvar i prydliga högar i rabatten. Jag kommer aldrig att få i ordning i mitt liv eller min trädgård. Jag som hade så fina planer med min nya rabatt. Jag får lägga ner allt till det har ordnat till sig i huvet på mig. Jag kan aldrig slutföra en sak längre. Allt har inte sin tid längre. Mina papper sitter inte längre hur prydligt som helst i mina fina pärmar. Dammråttorna flyr när de ser mig. Det går inte att spegla sig i handfaten på toaletterna. Var är jag??!! Jag vill komma tillbaka nu!
Petra har så fint i sin trädgård. Inte ett ogräs så långt ögat kan nå. Morötter, potatis och jordgubbar i militäriskt raka rader. Hallonbuskar uppbundna enligt handbok,,,blablabla.
Idag har vi varit på IKEA en snabbis. Tavlan jag ville haft var slut. Det betyder nog att det är så många som har den så jag borde skita i det. Men den hade passat väldigt bra ovanför sängen i vårt sovrum. Vi köpte lite andra grejer istället. Melle fick gröna växter i sitt rum. Och en stor lekmatta på golvet. Vad fick jag...Jo nåt skit till köket. En ugnsform vad det ja. En golvlampa till sovrummet. Sen åkte vi hem och grillade, efter det tog vi en promenad och köpte glass. Jag måste nog sluta med glassen ett tag. Känner mig lite fluffig runt magen.
Jag skulle behöva skriva ett nytt CV, drar mig verkligen för det. Känns jobbigt att behöva börja om på nytt nu. Jag är för gammal för det. Jag hade ju jobbat här i tre år nu. Det är rätt så bra. Då börja man sitta stadigt i stolen. Vet hur allt går till, har något att säga till om...Jag vill inte bli nybörjare igen. Surfade AMS innan idag. Såg en annons som jag borde svara på. En annan dag. När jag inte har nittionio saker att göra.

Inga kommentarer: