lördag, juni 24, 2006

Lite fest igår faktiskt!

Idag har vi varit flitiga här hemma. Eller min man i alla fall. Han har slipat hela hallen och satt på nästan all tapet. Vi saknade lite så det får göras imorgon när vi köpt mer. Jag och Melvin har varit i trädgården mest hela tiden. När han sov middag låg jag på alla fyra i rabatten och rensade ogräs och flyttade lite på vårlökar som jag tyckte satt fel. Han fortsatte sova så jag fick till och med tid över till att sitta och slappa med en tidning och ett glas cola. Det är man inte bortskämd med. Klart jag har mycket att göra vid entrén men jag ville inte flytta honom och riskera attt han vaknade. Det får bli en annan dag. Om det blir väder imorgon ska vi ha en heldag vid Ringsjön och grabbarna kör sina jetskis.
Jag behövde lite potatis till middagen idag och stack ner till Toppen (ICA) och kollade om de hade öppet. De hade de tack och lov, det har nämligen varit så dött i Vellinge idag så man skulle lätt kunnat tro att allt varit igenbommat. Jag cyklade dit och Melvin följde med. För att att vi skulle vara borta lite längre och ha något att göra körde vi ch tittade om Melvins kompis Julian var hemma. De satt i trädgården hela familjen och vi gick in och småpratade lite. Dehar fin trädgård med många olika sorters växter och olika arrangemang. Men ddet var när jag såg deras klematisar, planterade i år som jag förstod att mina inte mår så bra. De växer sakta och blommorna trillade av på bara en stund. Kanske beror på lite för lite vatten när vi var på semester. När vi kom hem så planterade jag genast om den jag haft i kruka. Den kanske inte trivdes med pensérna tänkte jag. Den hade fått långa fina rötter i alla fall. Få se nu om den vill växa bättre på sin nya plats.
Igrå var min syster och hennes sambo här och åt middag med oss. Vi hade jättetrevligt och Melvin fick en midsommarkrans som hon fått uppbunden till honom. Ska blogga det fotot sedan. De stannade längre ä jag trott och vi drack lite drinkar och vin till maten. Gubbarna lekte med bollar ute på gräsmattan som om de vore femton igen. Vi satt på terassen och fnissade åt deras kommentarer hela tiden.."kolla här då" och "kan du ta den så här"....Sen vinkade vi av dem och kom in lagom till Melvin vaknade och börja tjuta i vanlig ordning. Så det blev ingen korsordslösning eller läsning igår heller. Jag påbörjade en bok när vi flyttade in här som jag ännu inte avslutat. sjukt eller hur. Jag går och längtar efter att läsa ut den och köpa något nytt. Fast jag trodde den skulle vara bättre än den varit. Oprah har med den i sin bokklubb och andra har sagt att den är jättebra. Det är den inte, bara lång och ganska bra; Tusen små bitar av James Frey.

Inga kommentarer: