tisdag, juni 06, 2006

Sniff sniff

Jag sitter här och snusar på min munkjacka. Den luktar sååå gott. Tog en runda på Mobilia igår efter ahlmansgatan och provade en parfym. Jag är såld! Från Burberry, en röd flaska. Luktar helgott!
Vi var och gjorde en del ärenden igår, såsom att växla pengar till den kommande resan. Lämnade in vår Boxer som bara sätter igång sig när den själv behagar. Reklamerade handtaget till vår nya fina markis och massor av andra småsaker. När vi kom hem så bestämde jag mig för att åka till Ahlmansgatan så de fick titta på knäet eftersom jag inte kom fram till vårdcentralen på morgonen. De kunde inte hjälpa mig utan hänvisade till min vårdcentral?! Ska försöka imorgon igen för jag behöver verkligen hjälp nu. Annars får jag åka och sätta mig på akuten och försöka få en remiss till röntgen. Tror att någonting är trasigt. Fortsättning följer..
Idag har vi lukat klart i rabatterna så de är fina när vi är borta. Jag såg att min ena klematis slått ut under dagen. Jag blev jätteglad och fick min man till att komma och kolla..inte lätt men det gick. Den andra är på gång och kanske slår den ut imorgon. Hoppas så jag hinner säga hej till den innan vi åker. Min granne har en gigantisk med rosa blommor, den verkar växa som ogräs för jag har sett en likadan på vägen till byn som är stor med. Kommunens. Undrar om det är sådan jag har på baksidan? På framsidan är det ju en sådanhär blå klassisk.
Dan, Lyn, Meja och Valentin har precis varit här och satt i sig grillade kotletter med tsatsiki och klyftpotatis och rabarberpaj med oss. Lite ajökenmiddag. Tror de kommer att sakna oss lite.. Lovade oss att vattna utomhus. Lynn; Om jag glömmer säga detta så lät jag vattenslangen ligga utrullad för att det ska bli lättare. Bara kasta in den när du är klar. Om du orkar så släng gärna en kanna över jordgubbarna, skiten når inte dit.Tack!
Packat har jag inte heller gjort. Men det gör jag imorgon kväll. Behöver nog stryka en hel del också...Min man ska jobba imorgon. Trist att vi missade att han hade ledig dag innan röd dag, då hade han kunnat ta ut en pappadag så hade vi kunnat ha en lång skönt semester redan nu.
Usch vad klockan är mycket redan. Jag skulle ju fylla min MP3 med musik men jag hinner nog inte nu. Är trött och vill slappa en stund vid TVn.

Inga kommentarer: