söndag, juni 04, 2006

Mmm.....soool...

Idag har vi hunnit med väldigt mycket; Rensat upp ogräs i tre rabatter, gjort fint runt Japanska Körsbärsträdet så man kan plantera där. Stötat upp alla tomatplantor, klippt gräsmattan, tagit bort något som liknade hundkex i köksträdgården men det luktade som lakrits. Det tog för stor plats och jag var inte riktigt nöjd med placeringen. Mer då? Fixat lunch åt oss alla. Tvättat två maskiner med tvätt, grillat, gjort rabarberpaj. Lekt med Melvin, lekt med Tim. Spacklat hallen en andra omgång. Det känns som om det är mer men jag kommer nog inte ihåg allt.
Mitt knä värker något helvetiskt och jag måste nog ringa fabbo doktorn i morgon. Vi åker på torsdag och då vore det bra om det hade gått över.
Igår var vi i Rådhuset och bevittnade när Melles farbror gifte sig med sin kärlek. Trots att det gick undan hann jag bli lite rörd. Men det är ju fint med giftermål och snart är det på dagen ett år sedan jag själv blev fru. Sen åkte vi ut på Ängavallen och åt. Picknicken uteblev på grund av regn men vi fick en trevlig plats i restaurangen för oss själva så allt gick väl ändå.
Nu ligger pappisen och nattar Melvin i vår säng. Han vaknar hela tiden i sin egen så vi ska se om han tycker att det är mysigare inne hos oss. Men efter semestern blir det andra bullar!! Då ska vi tvinga honom att sova i sitt eget rum hela natten. Yeah, right..trots att vi pratat igenom hur vi ska gå till väga och lovat att vi måste vara lite hårda, har jag väldigt svårt att se detta genomföras enligt avtal. Vi är så blödiga när det gäller sonen så minsta lilla tår och gärna uppsträckta armar mot en så ger vi med oss....mesföräldrar.....
Nu ska jag och mitt knä gå och slappa i soffan...

Inga kommentarer: