fredag, juni 30, 2006

Trött är jag ikväll.

Igår kom Melvins moster och hälsade på oss. När han såg henne blev han jätteglad och började skrika och springa mot henne. Idag har han gått omkring och tutat hela dagen för hon tutade mycket när hon körde härifrån igår. Tut-tut! Vi gick in i djuraffären med hundarna och ungen för jag behövde en ny borste till Tim. Jag platsade Tim och lade även min plånbok hos honom då jag var utan fickor. Sen när jag skulle ta den så var den borta. Jag engagerade butikspersonalen och andra i min närhet, helt utan panik, jag är van vid att tappa bort den, men vi hittade inte den. Då plötsligt stiger det in en dam som jag såg i butiken när jag gick in, med min plånbok och undrade om någon saknade den. Hennes hund var dresserad till att bära hennes plånbok så han hade tagit den på golvet och varit jätteduktig trodde han! När hon upptäckte det så vände hon direkt och det var ju tur att vi var kvar.
Idag har vi bara varit hemma och lekt i trädgården. Vi tog en liten promenad med Tim och gick ner och kastade med hans nya boll på fältet. När vi gick tillbaka möte vi kjell som sålt huset till oss. Han bor numer i Malmö och jag har ingen aning om vad han gjorde i Vellinge på promenad. Helt ledigt klädd och väldigt nära oss. Men han sa att han inte varit där och det får man ju tro på då...eller?! Vi pratade en stund och jag berättade att jag känt mig som hemma sen dag ett. Han blev glad och jag tyckte nästan att jag kunde se på honom att han ville tillbaka. Särskilt nu mitt i sommaren. De stora toviga grejerna i grönsakslandet som jag kämpat med var dragon tydligen. Det är ju en god krydda, men inte så vacker och den hade tagit över större delen av landet. Sen vet jag inte mer vad han sa, mynta och rörlök tror jag. Där är något som luktar citron som ser ut som citronmeliss men jag tycker det sser så stort ut. Nästa år ska dete bli ordning på torpet idet dära landet. Då vill jag dela in i rutor med någon fin sten och plantera och märka upp ordentligt. Smultronen tar jag nog bort och gör till kantväxt i rosen rabatten, det kan laske bli gulligt. Får nog köpa lite trädgårdstidningar...de är svindyra bara..
Åh, vi åt en riktigt god ryggbiff som jag grillat idag. Och nypotatis med flingsalt och chili på, bakat i ugnen då alltså. Och aoli på vuxet vis; utan creme fraiche för det hade jag ingen. Mmm, det var ljuvligt. Nu dricker jag lite kvällskaffe och uppdaterar min slöa blogg. Jag tror folk har börjat tycka den är tråkig. Får lite pikar...
Jag längtar efter min kompis från stockholm som jag vet är nere i skåne och vilar upp sig. Hon bor ute på landet och har kompisar där för tillfället så jag vill inte ringa och störa. Hoppas att hon hinner komma hit och kolla på huset och grilla lite med oss innan semestern är över. Och träffa Melvin som bara går och går och går....Hennes syster kan ju övningsköra hit henne vet jag!! Bara motorväg, inga faror!
Nu är det snart godnatt här. Trevlig fru jag är på en fredagkväll?

Inga kommentarer: