fredag, juli 28, 2006

Eva of Bunkeflo

Så när jag äntligen kommer fram och får prata med någon på försäkringskassan så ger hon mig direktnumret till föraäldrarpenninggruppen och säger: Du ska veta att det är omöjligt att komma fram! Bra system. Så länge jag varit föräldrarledig med mitt barn har jag fått ubetalning kanske en tre fyra gånger utan att ringa och fråga var mina pengar tar vägen. Är det klokt eller?
Helt jäkla sjukt!
I alla fall. vi har varit i skanör i vanlig ordning de senaste dagarna. Idag vilar vi solbrännan och tvättar i stället. Jag har varit ute på promenad med min vovve. Har börjat ta ut honom på snabba lite längre powerwalks på morgnarna. Det är skönt. Men varmt.
Fredde och hans Eva var här och käkade middag igår. Vi fick massor av presenter: En lykta i ek att ha ute nu i de ljumma sommarkvällarna. Vi har en sedan innan men pratade om att det hade varit fint med två. En stooor flaska vitt vin och jag fick ett halsband av Eva som hon själv gjort. Ett som jag blev riktigt förtjust i. Jag hade nämnt för Jörgen om de fina snöhalsbanden jag spanat in sista tiden. Nu behöver jag inte ett sådant längre. Jag har ju ett evahalsband! Jag blev dessutom nällad på att försöka göra ett själv också. Har surfat runt lite och det finns många företag att välja ibland. Känns lite avancerat just nu. Men jag är bra sugen. Usch jag blev lite yr i bollen. Ska lägga mig i soffan en stund. De andra gick just och la sig aför att vila middag. Det borde jag också göra.

Inga kommentarer: