måndag, juli 24, 2006

Måndag igen.

Idag har vi mest hängt här hemma. Melvins farfar dök upp helt oannonserat och vi blev rent paffa. Som tur var hade jag min banankaka att bjuda på. Melvin blev glad över att få träffa sin farfar och de lekte faktiskt lite. Farfar har en hemsk basröst som Melle brukar reagera negativt på men idag gick det bra som sagt. Vi åkte till Svågertorp för att handla en visp till min man. Han ska ha den till att blanda murbruk och andra grejer med. Vi gick omkring på K-Rauta i säkert en timme och kollade in allt man behöver som villaägare. Centraldammsugare, badrumsmöbler, ytterbelysning....bla bla. Vi hitttade en klinker som vi skulle kunna tänka oss i badrummet. En grå rektangulär platta. Känns fräscht. Får väl se vad det blir i slutänden. Åkte sedan iväg till BVC för att väga in barnet. Strax över tio kilo och extra fett i maten som ordination. Hoppas att hon fattar att han äter bra. Jag gillar inte alls henne!
Hemma grillade vi en fläskfilé och gjorde potatis i ugnen. Gott som vanligt. Nyduschad och trött ska jag nu fortsätta kolla på Supernanny.

Inga kommentarer: