onsdag, juli 12, 2006

Väntar på att få komma iväg.

Igår hade vi ännu en lugn skön familjedag. Vi åkte och klippte mannen så han blev semesterfin i håret. Sen åkte vi till Västra Hamnen, träffade syrran och Max och vi tog en fika på Espresso House. Hundarna fick leka och bada innan vi drog vidare till Pildammsparken med brödbitarna som jag så varsamt skurit i perfekta fyrkanter. Melvin ville bara hålla i sin brödbit hela vägen. Pappa fick mata de kära små fiskmåsarna. Konstigt. Vart har änderna tagit vägen? Och vattnet var grönt och luktade inte hallon direkt. Jag har varit mycket i Pildammarna som liten och jag vet hur det ska se ut! Skärpning!. Sen hämtade vi Bubblan från verkstaden. Pappa och Melvin körde hem och jag till Ekohallen för att kolla om de hade en gräsklippare till Plutten. Köpte den och körde hem. Jo, den var väl fin men den går ju inte upp emot pappas stora gula klippare. Kunde jag väl själv räknat ut. Vi åt lite potatissallad, goda kycklingvingar och lite skivad rostbiff. Hr gott som helst. Jag gick och lade mig nio i hopp om att få läst ut min bok som är så spännande just nu. Men tyvärr, ögonen gick i kors efter en stund och jag fick somna in i stället. Köpte en ny bok igår. Box 21 tro jag den hette. Ska bli kul att snart få börja läsa den. Det tar inte längre flera månader att läsa ut en bok. Några veckor men det står jag ut med. Förr läste man värstingtjocka böcker på ett par dagar.
Jag sitter här, uppklädd till tänderna, nymålade naglar, både här och där och väntar på att tiden ska rinna i väg så jag kan köra in till stan. Jag kör nog en aning tidigare. Behöver köpa lite ny kosmetik-prylar. Det är inte så ofta jag öppnar min sminkväska dessa dagar och idag när jag gjorde det kände jag en rälig stank. Det har kommit in vatten i väska som gjort att en möglat. Det luktar ve och fasa och jag behöver alltsåledes lite nya grejer. Som tur var hade jag allt i en necesär så det har inte kommit i direktkontakt med luddet....örk.

Inga kommentarer: