torsdag, juli 13, 2006

Skönt...

Svider lite i huden. Nyduschad och Biothermad sitter jag här lagom solbränd av Höllvikenstrålar. Var med Lynn och mitt barn på stranden ett partimmar mitt på dagen idag. Pappisen passade på att måla och fixa lite hemma. Imorgon åker vi allihop om vädret passar.
Jag har varit och vattnat Petras krukor i hennes trädgård idag. Hon är bortrest och det har ju varit varmt och torrt. Kunde inte låta bli att plocka jordgubbar. Hon hade i massor!! Min man och jag har precis avnjutit dem med lite yoghurt som vi smaksatte. De smakade gudomligt! Tog lite vinbär som jag skulle göra kräm på men det visade sig att jag inte hade tillräkligt med potatismjöl till redningen hemma så det blev saftsoppa istället. Och så gick det till när det bestämdes att det blir kall risgrynsgröt med ljummen vinbärssaftsoppa till lunch imorgon. Så det så.
Igår träffade jag en vän och vår barndomskamrat från när vi var små. Malin. Hon såg precis ut som vanligt. Det är väl märkligt hur man kan se likadan ut i femton år?! Jag känner att jag också gör det. Förutom att jag är tjugo kilo tyngre och har en rynka här och en där. Malin hade sin ettåriga dotter med sig som såklart var jättesöt. Vi blev sittandes en bra stund och pratade om folk från förr. Sen gick vi lite i affärer och till sist fick vi säga adjö för jag kände att vi måste åka hem och fodra familjen. Så jag och kompis åkte hem till oss och grillade lite kycklingfilé och åt aioli i mängder. Hon gör den något godare än jag. Attans. Melvin hade jag saknat hur länge som helst men han hade haft det hur bra som helst med sin pappa. De hade bland annat varit och hälsat på hos en som har en liten traktor som de fick provköra. Önskar att jag varit där med kameran. Melvin hade tyckt att det var fantastiskt spännande.
Usch jag har en massa ovikt tvätt som jag borde ta hand om. Legat i fåtöljen länge nog nu!

Inga kommentarer: