fredag, augusti 11, 2006

Fabbo Doktorn

melvin var iväg till Doktorn idag. De kunde inte hitta något fel på honom så han får väl fortsätta med sitt rallybajs ett tag till. Han var jätteduktig och sa ingenting när han fick stick i fingret.
Vi köpte blåbärspuré och proviva till honom.
Igår var ju vi ute på restaurang och åt! Det kanske jag sa? Vi träffade syrran på stan men innan hon dök upp hann vi bli hungriga istället för fikasugna. Så hon fick leta upp oss på Mello Yellow där vi satt med varsin flottig hamburgare. Gott var det !! Hon fick sina presenter som hon blev glad för sen åkte vi hem. Trevligt med paus i matlagningen här hemma. Idag lagade jag mat däremot. Pasta med baconsås. Den är riktigt god. Jag tog sönder min pepparkvarn!! Och blev riktigt ledsen. Inte så jag grät men jag tänkte ialla fall "fan också.. suck". Det var min pappas och jag använde den varje gång jag lagade mat. Jag har en annan men den är inte alls bra. Jag kommer att sakna denna enormt mycket. Skit!
Hela eftermiddag har vi eldat i spisen nere i källaren. Första höstbrasan. Det kommer bli många många fler. Särskilt eftersom vi köpt en braskamin till vardagsrummet här uppe. Vi har inte hämtat den än och kan inte installera den förrän oljepannan är borta men den finns. Och den är vår. det kommer bli härligt till jul. Stor grön gran, massor av barn, en labrador, vintervitt utanför fönsterna, kaminen som värmer oss när tomten lämnat sina klappar.....suck...så vackert.....jinglebells, jinglebells.........

Inga kommentarer: