tisdag, augusti 15, 2006

Hejdå Mamma!!

Melvin vinkar till mig innan hans far sätter honom i bilen för att köra iväg till dagmamman. Han är glad och har fina kläder på sig. Blå byxor, skjorta och nya kavatskor. Byggare Bob kepsen på huvudet som vanligt. Han är så fin min pojke. Snart ska han bli ledsen. När pappa öppnar bildörren och han får se var de är. Men han gråter bara en stund, sen smyger pappa därifrån utan att säga något för att undvika fler tårar. Det känns hårt att lämna honom. Men jag vill inte ha det på något annat sätt. Både för hans och min egen skull behöver vi komma bort lite från varandra. Jag vill gå och jobba och få se lite vuxna människor. I veckan ska jag skriva in mig på jobbsökarsidor. Det varkar som om det finns jobb. AMS skickar rätt många jobb varje dag.
Ja just det. Jag var på mitt job igår och lämnade nycklarna. Alla utom min kollega Jessica betede sig väldigt underligt. Min chef tog emot nycklarna, såg att jag var aningen kylig, blev rädd och sprang in på sitt kontor för att ringa. Jag pratade lite med Jessica sen gick jag igen. Utan att se mig om. Hejdå SWEJA. Far och flyg! undrar vem det var som satt på min plats.....
Melvin fick en Bobby car igår. Vi skulle egentligen köpa begagnad men de är inte så billiga om man vill ha en i hyggligt skick. Så när vi såg att de hade rea på dem på Toy´s så köpte vi en till honom. Och släp. Skitsött! Och han höll på att tappa andan när han kom hem från dagmamman och såg den.
Nu måste jag ta tag i jobbsökeriet...suck..skriva om min CV och annat tråkigt.

Inga kommentarer: