lördag, augusti 19, 2006

Kalas!

Idag ska vi ju på kräftkalas! Det vankas lekar, sånger och gud vet vad de hittat på! Vi var där på eftermiddagen igår och när de rest det ena tältet efter det andra medan jag och Lynn kollade in dem genom köksfönstret kounde hon till slut inte hålla sig längre; Herregud det blir ju rena rama Malmöfestivalen! Och mitt i allt tog hon sig tid att laga middag till oss elva som befann sig därhemma just då. Tack, det var gott!
Annars har det väl inte hänt något speciellt. Vi har börjat dra lite i det enorma buskaget i ena änden. Vi ska fortsätta lite idag på förmiddagen. Imorgon får vi låna en motorsåg och då blir det rensning på riktigt. trädet som står på uppfarten ska också ner. Det är fint och gammalt men till ingen nytta. Paradisäpplen säger farfar att det är. Och eftersom vi ska göra om uppfarten inom sinom tid kan vi lika bra kapa ner det nu. Jag måste köpa hem lite träd och plantera ner. Vår trädgård kommer att bli väldigt kal annars. Fruktträd vill jag ha. Goda höstäpplen att gör massvis av äppelpaj på. Mmm..det bästa jag vet! Eller så behåller vi paradisäppleträdet och gör inga pajer och går inte upp i vikt!?!
Idag kommer moster hit och ska passa Melvin. De ska nog på utflykt tror jag. Vi pratade om att hon skulle låna vår bil med bilbarnstolen i. De kommer att ha det superkul! Det enda som blir lite problematiskt är väl när ska sova. Han vaknar ju så mycket på kvällarna, men hon löser nog det tror jag.
Nu ska jag kolla in recept på en paj som jag måste ha med mig på kalaset i kväll.

Inga kommentarer: