onsdag, augusti 02, 2006

Let it raaaiiiiin!

Nu har jag just vinkat av Melvin och hans pappa när de körde iväg till dagmamman. Det känns konstigt att vara själv en stund varje dag nu. Snart nog utökar de tiden och då kommer jag vara hemma själv hur länge som helst. Eller inte riktigt, Jörgen har fortfarande semester och så har jag vovvisarna.
Han fyllde ju år igår, maken. Vi väckte honom tidigt som attan. Han fick kaffe i sängen och massor av presenter. Alla var där; jag, Melle, Tim och lille Max. De två sistnämda bråkade om vem som skulle ge honom presenten som jag packat in till dem.
Efter presentöppning, frukost och en lur till så bar det iväg till dagmamman för första gången. Pappa skolar in, mamma är hemma och söker jobb....eller nåt... Melvin hade inte varit på sitt bästa humör men han hade hög feber i måndags så han var nog inte riktigt återhämtad. Beror nog på tandsprickning. Men det blir nya försök idag. Hon är bra, hans dagmamma. 30 år i branchen.
Det blev lite fest igår. Först kom Gittan och mina brödrar och gratulerade. Sen efter dem kom mannens bror med sin fru och kusinerna. Vi grillade lite kycklingfilé. Tzatziki och klyftpotatis till. Skitgott! På kvällen såg vi andra delen på en orkanserie, inte så spännande alls tyckte jag. Men det var bra väder att se den till. Blixtar och dunder! Vi diskuterade att vi läst varningar i veckan hur man skyddar sig mot nedslag. Så den kvällen slutade med att vi stängde av tv:n och gick och lade oss. Härligt att ligga och kolla när rummen lystes upp så starkt. Men jag somnade ganska snabbt, Melvin hörde inget konstigt nog för han ropade inte förrän klockan tre. Jag hämtade honom och vi låg tätt ihopkrupna och kollade vidare på åskvädret. Han trodde nog mest att det var en traktor som körde utanför.
I morse tog jag ut hundarna på en promenad i det värsta ovädret utan regnjacka. Det rann floder i mitt ansikte. Varmt, uppfriskande regn......Smakade gott.
Nu ska jag skicka in bilder för framkallning. Jobbigt att välja ut vilka som ska framkallas och vilka som blir kvar i burken..

Inga kommentarer: