måndag, augusti 28, 2006

måndag hela veckan.

Jag har fått ett golv i hallen under helgen! Det blev bra och jag är glad. Melvin blev lite förkyld i fredags så vi kunde inte åka och träffa Petra, istället åkte vi till toys och levde rövare. Sen åkte vi till Miomöbler och kollade sacosäckar. Jag vill ha en till pluttens rum för mysiga sagostunder. Just nu sitter vi på golvet och bläddrar i böcker. Eller ute i soffan och funkar bra. För en säck går på 700 och det det känns rätt mycket just nu. Fast jag fick en hygglig slutlön från jobb!! Men inte blev jag glad för det inte...hade vi bott i vår lägenhet utan barn så hade jag hjulat..men nu bor vi i villa med miljonlån och då drar man inte ens på mungipan när man får ett stort belopp på kontot. fönster panna kök bastudörr bastugolv två nya badrum osv.
Mer då? Jo, syster var här och hade en "present" med sig. "Jag har en present till dig i min väska, gå och kolla själv i köket så leker jag med Melvin". Först såg jag bara en svart murrig kofta. Men sen såg jag att den hade ögon. Jag fick tag i skiten och drog upp den: En vovve!! En liten liten skitsöt svart vovve. Jag dooog. De hade köpt en lillebror till Max. En ny liten kusin till Tim! Han var åtta veckor precis. Jag fick några bilder på honom, jag ska försöka lägga ut dem.
En dvärgschnauzer (gud vad svårt) var det förresten.
Var på IKEA igår. Jag blev irriterad bara jag såg parkeringsplatsen. Min man höll på att vända bilen direkt. Någonting fick oss ändå att försöka gå in. Vi skulle handla dallmöbler och kände att när vi ändå var där kunde vi försöka. Jag blir bar så arg och agressiv i folkmassor och börjar använda konstigt språk. "Ja, det var ju bra att vi åkte till IKEA på en regnig lönesöndag så vi fick träffa en massa idioter!" Eller " jag hoppas att de bara har en kassa öppen och att det regnar hysteriskt när vi kommer ut härifrån så vi får det riktigt trevligt idag." Vi fick köpt våra grejer sen åkte vi hem direkt. Inget lullande och inget annat än det vi skulle ha.
Nu har jag varit och lämnat Melle hos sin vikariedagmamma och han var precis lika ledsen som vanligt. Jag har tusen saker som jag hade behövt göra men jag känner att lite sömn, eller i alla fall en vila hade varit på sin plats. Jag har så ont i min axel och sover så dåligt på nätterna. Har köpt zon och hoppas att det hjälper. Jag kan inte kleta på det själv bara.....skuldran är det jag har ont i ....

Inga kommentarer: