torsdag, augusti 24, 2006

Back on the track.

Mitt internet har legat nere i ett par dagar. Det är D-Linken som spökar. Efter många många timmar med supporten så har de nu förklarat att de inget mer kan göra. Fast de har varit mycket hjälpsamma så supporten är det inget fel på. Nu sitter jag och surfar med kabel. Inte så kul. Men det fungerar skitbra och just nu är det prio nr ett. Så jag kan blogga.
Såg en bloggbok i dag för 49 pix. Blev lite sugen på att köpa den. Lärde mig ett nytt trick bara genom att ögna igenom den.
Annars händer det väl inte så mycket. Jag har varit och köpt en avfuktare idag för jag får inte min tvätt torr nere i tvättstugan. Igår låg jag pall nere framför brasan i hur många timmar som helst. Jag har skadat mig i nacke/rygg och har djävulskt ont. Känns faktiskt lite bättre idag. Sist jag hade detta tog det flera månader att bli av med det.
Melvin gråter fortfarande hysteriskt vid avlämning hos dagmorsan. Inte jag dock. Han slutar gråta innan hon kommit till lekrummet som ligger efter hallen påstår hon. Han äter som en häst och det är vi glada för. Idag låg han och sov en stund när jag kom för att hämta honom. Men det gav oss chansen att prata lite med varandra. Annars gnäller han och vill gå ut till bilen hela tiden. Nästa vecka ska han vara hos en vikarie, Birgitta. Tydligen har han redan lärt känna henne genom att de träffas på lekplatsen varje dag. De är ett gäng dagmammor som ses på en lekplats varje dag. Det är ju bra så blir det lite dagiskänsla över det hela.
På lördag ska maken äntligen lägga golvet i hallen. Jag har bjudit bort mig och Melvin till Petra över dagen så pappisen får var ifred. Som för övrigt blev mäkta imponerad av att jag höll på att klippa gräsmattan på eget initiativ idag när han kom hem från jobbet!
Knappt avis jag är på Dan och Lynn som ligger och solar sig i den grekiska solen idag. Hon hann bjuda oss på middag igår. med tillhörande underbar blåbärspaj till efterrätt!! MMmmm!

Inga kommentarer: