onsdag, oktober 11, 2006

Både och...

Jag både vill och inte vill ha jobbet som jag var på intervju för i måndags. Jag får nu tillfälle att plugga lite med bidrag vid Folkuniversitetet i Trelleborg. (kanske) Det vore kanon att kunna lite mer om det jag faktiskt är intresserad av och få det helt gratis. Jobbet blir kanske roligt, jag behöver komma ut i arbetslivet nu och träffa lite människor. Det gör man när man läser också faktiskt. Jobbet innebär rätt så kassa arbetstider men rätt mycket ledigt också. På fyra dagar har jag gjort en arbetsvecka...no more Melvin..snyft. Mycket Melvin på mina lediga dagar! Men då behöver man kanske städa lite och handla allt som tagit slut...äh, jag vet inte..känner mig så kluven. Man får ju inte välja...får jag jobbet så är det det som gäller.
På fredag gör jag en fläskfilégryta som jag gjort innan. Den är fantastiskt god! För att det inte ska bli barnmatsvarning så tror jag att jag serverar klyftpotatis till. Vi har enligt rekommendationerna haft pressad potatis till. Hittat recepter här. Gör den där banankakan till efterrätt. Det blir supergott. Tror att jag inte bjuder på någonting innan. Melvin är trött som han är när klockan är sex och grannarna kommer. Nu ska jag skriva shoppinglista och åka och handla maten. Så kan jag koncentrera mig på att få det fint på fredag. Imorgon ska jag ju leka med Melle!

1 kommentar:

Unknown sa...

Om jag fått jobbet hade jag varit i extas...kanske.....Många intervjuer blir det som jag inte ringer och berättar om...Jag ringer när jag fått jobb. Så är det bara. Älskar. Puss