lördag, oktober 14, 2006

Nu är det över...

Grannarna var här igår med sina töser. Vi bjöd på fläskfilégrytan jag pratade om innan i veckan, blev hur bra som helst. Och banankaka till dessert. Melvin lekte glatt med flickorna och i slutet sov de alla tre hur sött som helst i soffan. Våra grannar, Matti & Annika, är hur trevliga som helst och rätt lika oss. Normala då med andra ord. Hoppas på att vi fortsätter att lära känna varandra, det är kul med lite nytt blod i bekantskapskretsen även om man inte har tid jämt och ständigt. Men det är väl lika för alla. Har man familj så får det sociala stå tillbaka en aning. De gick hem, jag jag vet inte riktigt när, men jag var duktig (känner mig som Bree i Husfruarna) och diskade upp det mesta som inte gick in i maskinen.
Idag kommer Melles kusiner hit en sväng på förmiddagen. De flyttar in i sitt nya hus på Limhamn imorgon. Jag är så glad för deras skull och hoppas att de kommer att trivas. De hade turen att få ett hus snett mittöver sina bästa vänner, hur höga är oddsen för det??
Pappisen är och jobbar, så vi får klara oss själva idag. Hoppas det går fort för han har lovat att komma hem när det blir klart...det blir rester till middag, de åt inte så mycket igår..undrar om det fanns en anledning till det?? Hmm...Fast det gjorde ju inte jag heller.
Nu kom kvällan!!

Inga kommentarer: