måndag, oktober 02, 2006

sorry..men nu är jag här!

Vi har varit på öppna förskolan nu på förmiddagen. Nu sover han middag. Jag tvättar och söker jobb. Inte mycket ansökningar att skriva. Trodde att det fanns mer att söka men nu visar det sig att det är mycket mindre. Ska ringa i eftermiddag och kolla om Vellinge Lärcenter kan utbilda mig lite istället. Arbetsförmedlingen kunde inte. HTF vill bara ha en massa papper hela tiden så pengar därifrån får jag inte heller. Istället för att skriva vad de vill ha med en gång så skickar de pappersbrev med önskvärda kompletteringar hela tiden! Och min chef är inte så snabb med att få iväg de blanketter jag behöver från honom.
Fått i ordning lite i bokhyllan nu. Köpt glashyllor som passar bättre ihop med dörrarna. Det var tänkt så hela tiden men det gäller att få tummarna loss. Spottar har vi satt upp i Billyn. Möblerat om bland böckerna och genast ser det lite bättre ut. Bild kommer senare.
Ont i huvudet har jag. Vätskebrist kan jag tänka. Druckit två koppar kaffe bara. Tvingar i mig lite äckligt kranvatten nu.
I fredags så stod jag och Melvin och kollade när grannen fick ny jord på sin nyanlagda framsida. Lastbilschaffören frågade trädgårdskillarna vad han skulle göra med resten av jorden, då sa jag att han kunde backa in på vår uppfart och lägga den där. Det gjorde han! Jättefin jord helt gratis och det var inte lite. Nästan ett halvt flak. Nu har vi pytsat ut det mesta och har lite kvar. Men vi hade behövt mer, men det får bli vårprojekt tror jag. Coolt. Mannen blev förvånad och glad när han kom hem från jobbet. Nu tycker han att jag ska kavla upp byxbenet och flirta till mig en helt ny asfaltuppfart någonstans....

Inga kommentarer: