onsdag, oktober 18, 2006

Träningsvärk..

Idag bjöd jag över Lynn m familj på Enchiladas. Det blev jättegott faktiskt och jag fick mycket beröm. Det var hur lätt som helst och jag kommer definitivt göra om det igen. Jag gillar vardagliga maträtter som är enkla men ändå goda och inte heter spaghetti och köttfärssås. Fast det är gott det med. Jag känner alldeles för ofta att jag inte vet vad jag ska laga för mat. Får kanske investera i ett par nya kokböcker.
Kotten verkar bli dålig. Gråter mycket och har feber. Han ska inte gå till Marianne mer den här veckan så då hoppas jag att han är frisk till på måndag istället. Tisdag ska han bli fotograferad så då får jag vattenkamma honom och sätta på skjorta och slips!
Åh, vet Ni vad!! I morse var jag på mitt första träningspass. Bodypump heter det ochför den som inte vet så använder man skivstång i grupp. Nu är all slags träning det värsta jag vet men jag har ändå satt mig för att ge detta en chans. Har redan bokat ny tid till lördag. Känner att det spänner rejält i benen redan. Bra. Då har det tagit.
På jobbfronten ser det ut som vanligt. Fick just nu ett avslag till. Sökte nytt senast igår. Borde kanske ringa om den där utbildningen men jag väntar svar om ett jobb som jag faktiskt är intresserad av. Forts följer.
Undrar hur det går för kusinerna i nya huset. Igår var jag i Limhamn för att hälsa på Melles kompis Julian som flyttat dit. På vägen hem körde jag nästan förbi kusinerna och tänkte på dem. När jag tittade i backspegeln så hade jag dem bakom mig! Konstigt. Jag tutade lite och körde sedan hem med ungen som grät nästan hela vägen. Jäkligt stressande kan jag säga.
Nu får jag väl gå och städa undan det sista i köket...

Inga kommentarer: