tisdag, december 26, 2006

REAHYSTERIN ÄR I FULL GÅNG


Jaha. Gittan och Andreas har varit här och ätit lite middag med oss idag. Det tar lite tid för Melvin att gå fram och prata med dem men när blygheten försvunnit är det fritt fram! Lyllo Gittan som åker till Lanzarote i 2 veckor! Jag vill med ha lite värme....men ändå inte. Idag är första dagen vi tände eld i spisen för att här var lite kyligt. Vi har fått stänga av värmen på nästan alla element för att kyla ner huset, jag vet inte vad det är som gör det då varmt här hemma. Men som sagt, i morse var det mysigt att komma upp och få tända en brasa det första man gjorde. Eller min man fick ta över, det är inte det lättaste att få eld i den spisen, det tycker varken han eller jag. I källaren är det bra mycket lättare.

De andra stack och badade i morse, detrodde att de skulle få träffa kusinerna men ack nej. De fick vara ensamma i plurret. Melvin fick nya fina armpuffar att gå och tuffa sig i. Måste ju bara fångas på bild en dag!

Själv åkte jag till Svågertorp för att uträtta en del ärenden. Såg på ILVA´s parkering att det inte var så mycket folk så jag tänkte att jag passar väl på att gå in en sväng, behöver ju ändå kolla på spegel. Det slutade med att jag köpte en ko. En död en att ha på sovrumsgolvet. Skitsöt! Nä, det är inte riktigt min stil att ha döda djur omkring mig, jag gillar ej heller döda blommor. Jag blev så förälskad i den här huden så det gick inte att lämna den där. Jag försökte men fick gå tillbaka igen. Så nu ligger den och väntar på att jag ska komma in och lägga mig.....

De andra butikerna som jag ville in i hade inte öppnat så jag körde till mobilia istället. Visst var et mycket folk där men jag andades ut och in ut och in medan jag strosade runt bland reaprylar, tyvärr var köerna till kassorna löjligt långa så jag fick hänga tillbaka mina fynd. Skulle jag handlat massor hade det förmodligen varit värt 45 minuters köande men det skulle jag alltså inte...Får se imorgon efter jobb om det finns tid.

Inga kommentarer: