onsdag, januari 10, 2007

Doktorn fali

Jag var ju hos optikern igår, allt där gick bra och det visar sig att notan kommer bli skyhög trots att jag valde att endast byta glaset i bågarna i stället för helt nytt. Så det var ju bra! Ska dit i morgon igen och lära mig att använda linser.
På kvällen när maken var på kurs fick jag ett frosseanfall och frös kopiöst mycket trots tänd brasa och tjock filt! Jag hade feber. två elvedon och bums i säng. I dag är det bättre men inte helt ok. Ont i öronen och i halsen. Melvins ena öga varar lite så det är väl en ögoninflammation. Då ska man inte gå till dagmamman tror jag, så jag får kanske vara hemma imorgon också. Kanske inte riktigt vad jag har tänkt mig men eftersom jag inte heller är riktigt bra så är väl den lösningen bäst. Annars får fadern vara hemma.
En timme till doktorn tog det att köra. Farfar tog oss dit. Melvin tyckte det var skitkul att åka bil med honom. Doktorn ville inte operera innan två års ålder. Taskigt när han fyller det om två månader och jag tycker absolut att det är akut. Men men, de vet väl förhoppningsvis vad de pratar om. Vi ska dit ännu en gång innan operation och prata med narkosläkare. Mycket ledigt från jobb blir det. Känns ju fantastiskt så här från början när man vill visa hur duktig man är. Och bara vänta och se hur mycket han kommer vara hemma från sitt nya dagis när han ska träffa en massa nya baciller!! Det kommer säkert sätta stopp för operation ett par gånger också då man förmodligen ska vara infektionsfri vid ingreppet?!
Och jag sitter och pluggar järnvägsgeografi. Prov på fredag. Vi har haft flera veckor på oss, kunde man kanske pluggar in fem orter om dagen men nej.. inte jag!! Så nu sitter jag med hela skiten. Men jag märker att lite fastnar trots allt.
Melvin blev rädd för Doktorn och tyckte att han var fali (farlig). Det var han noga med att berätta för farfar när vi kom ut från undesökningsrummet. Farfar fick lov att bjuda på korv. Melvin glad igen.

Inga kommentarer: