torsdag, januari 11, 2007

Dålig..

Idag har vi inte gjort många knop, jag och min son. Han har ögoninflammation och jag har något virus i halsen. Jag ringde vårdcentralen för att höra hur jag skulle göra med hans ögon och det samtalet slutade med att jag fick en tid dit. De tog odling för att kolla halsfluss men det var det inte, tråkigt tycker jag. Virus får man ingenting för, halsfluss kräver antibiotika. När min man kom hem mådde inte hans mage så bra så han nöjde sig med en kopp te, jag och Melle käkade rostade mackor och lite kräm. Nu sover han i soffan. Gubben är på sin kurs och jag eldar förfullt i spisen! Känns som om jag stannar hemma i morgon också. Typiskt att bli dålig så här i sluttampen på utbildningen. Imorgon knyts allt ihop och på måndag börjar väl de flesta att åka på sina tåg. Inte jag som har en del att ta igen. Hoppas de ringer och berättar vad jag ska göra på måndag. Undra om de andra får sina scheman imorgon. De är lite sent ute med dem. Man har ju ett liv att leva och planera efter. Imorgon ska Melle till ordinarie dagmamma, han kommer att bli glad. Nu ska jag banne mig bära in honom i sin säng och själv skulle jag behöva duscha..

Inga kommentarer: