torsdag, januari 18, 2007

Första turen...

Jag har varit iväg på min första tur. Lite annorlunda men jag kom hem levande. När jag kom till jobbet på tisdagen fick jag reda på att X2000 tågen inte gick hela vägen på grund av att stormen ställt till det rejält. Första biten, till Hässleholm, åkte vi tåg. Andra biten, till Nässjö, fick vi åka buss med en chafför som inte ens hittade ut ur Hässleholm!? Nåväl, bussresan tog ca 3 timmar. Ryggen värkte och jag var riktigt riktigt hungrig och därmed även kinkig. I Nässjö kunde vi välja och vraka mellan tågen för ingen personal hade tagit sig upp på ett tag. Vi kom iväg och nästan omgående kände jag mig illamående. Fick tag i lite knäcke i tjänstekupén. Satt och tuggade och drack vatten tills det ville upp. In på toa och huvudhopp ner i skålen. Sådärja, mycket bättre. Resten av resan tog jag det mycket lugnt. I Stockholm skulle jag bo på eget hotell. Där var jag inte inbokad. Efter många om och men fick jag ett rum i alla fall. Det enda jag gjorde var att äta upp maten som jag hämtat upp på vägen och duschade. Sen kröp jag isäng och skulle somna var det tänkt. Det gjorde jag inte förståss. Så när klockan ringde 04,30 morgonen därpå kändes det inte så roligt. Men med Melvin i tankarna så steg jag upp och åt en rejäl frukost fast besluten om att jag inte skulle må illa denna gång. Faktum var att jag mådde bra mycket bättre. Stundvis blev jag lite kass men då vilade jag lite och drack vatten. Jag följde med min handledare ett par rundor i tåget och fick även avgångssignalera. Mycket av biljetterna fick jag inte lärt mig denna gång eftersom det gällde att vara snabb och kolla vart alla skulle och få iväg dem med rätt bussar på respektive station. Jag kom hem flera timmar senare än beräknat och i samma stund som jag fick kramat om min son bestämde jag att han skulle få vara ledig med mig idag. Jag tror att vi tar bussen in till stan en sväng i eftermiddag och lämnar in mina glasögon på Synsam. Blir nog roligare för honom än att åka bil in. Idag dammsugade jag innan åtta och redan nu sover lilleman middag ute på soffan. Själv ska jag gå ner och duscha. Imorgon ska jag till Stockholm igen och jag hoppas att de röjt undan så vi kan få åka tåg hela vägen och att stormen som de talar om uteblir....

Inga kommentarer: