söndag, februari 11, 2007

Feber och sån´t.

När jag var hos läkaren i fredags så gjorde hon en liten koll i halsen på mig. Hon frågade om jag var förkyld och jag svarade nej. Då tryckte hon mig lite på halsen och med ett grattis du ska bli sjuk snart fortsatte hon den ordinarie undersökningen. Två minuter senare mådde jag skitdåligt och det kliade i halsen. Resten av den kvällen var jag upptagen med att känna efter hur jag egentligen mådde. Sen kom moster och hälsade på oss. Jag fick ta med henne hem till Dan och Lynn eftersom vi var ditbjudna på middag. Till Valentins lycka! Jag fick mig en knäpp på näsan för att jag glömt bort hennes namnsdag. Det hade jag egentligen inte men jag trodde inte hon brydde sig om jag ringde eller inte. Eftersom jag är den ende som ringer år efter år så blev hon grymt besviken. Jag fick skämmas.
Lördagen låg vi rätt däckade hela högen. Jag hade feber och maken mådde rätt kass också. Han gick och la sig redan halvåtta men jag stannade uppe en stund till och njöt av ensamheten i mitt eget hem. Hotellensamhet är inte samma sak.
Idag, söndag fick jag lov att ringa och boka om middagen med Gittan och min bror. Ingen ville att de skulle bli så dåliga som vi. Men när Melvin sovit middag kände vi att vi ändå måste komma ut bland folk så vi körde till Mobilia för att hämta Melvins film på Videomix och köpa specialdeo till gubben (Clarins). Sen åkte vi ut till Svågertorp och fixade lite med grejer där.
Melvin har kommit i någon tvåårs trots och jag tycker att det är skittråkigt. Allt är nej och fy och gör inte det och själv är han rätt högljud när det inte blir som han vill. Jag som bestämt att jag inte vill ha några sådana ungar! Fattas bara att han slänger sig på golvet i affären och gallskriker. It will happen, I can feel it. Jga orkar inte riktigt ta tag i det utan det blir mest pappis som får tjata på honom. Jag försöker lite lamt några gånger men när Jörgen och jag är tillsammans är det precis som om jag lägger över allt det där på honom. Är jag själv med Melle däremot så har jag ju inget val. Då uppfostrar jag till bäng. Usch , hoppas att han blir same ol´ snart igen....
Jag är ledig tre dagar på raken nu helt plötsligt. Sen har de flyttat min fridag från torsdag till onsdag så jag jobbar en dag bara. Då ska vi ha lite utbildning bara. På torsdag tar jag min examen och efter det så är det meningen att jag ska få egna turer. Ingen handledare alltså.

Inga kommentarer: