måndag, februari 12, 2007

Ledig

Idag har jag inte gjort många knop. Ledig. Körde Melvin till dagmamman kvart över nio, därifrån direkt till skräddaren med min uniform. Byxorna blir klara till onsdag, bra för de behövs till på torsdag. Gick omkring på Åhléns och Triangeln ett tag. Tänkte först fika men eftersom jag har noll i smaksinne så sket jag i att kägga ut pengarna. Köpte en liten allahjärtansdag present till maken. Så smånigom åkte jag hem, tog ett bad. Försökte sova en stund. Gick istället ut med Tim en lång runda. Kastade boll med den jättebraiga bollkastaren. Konstaterade än en gång att jeans inte funkar när det är kallt. Satte igång en brasa hemma. Svinkall om låren. Behöver någon fodrad vindbyxa eller något i den stilen.
Lagade mat till familjen. Chili con carne. Jörgen ringde hem och sa att han var på väg, skulle bara fiska upp Nachsse innan (vi kallar junior för det ibland). Han lät glad på rösten. han längtade hem och var jättehungrig. Tyckte att det var mysigt att jag var hemma och fixade mat till dem. Tyckte jag med. Nu har jag laddat hem en massa mora träsk låtar till ungen. dansat som en galning har jag med. Ungen skrattade så han kiknade, han är för härlig...men bara ibland! Trotsåldern ni vet.

Inga kommentarer: