fredag, mars 02, 2007

Stora killen!

Min pojke har börjat på dagis och han tycker att det är skitkul! Jag med! Det är helt nytt och jättefint. Han är hur duktig som helst och säger tack när han får frukt på samlingen, fröknarna är imponerade.
Det är skönt att vara hemma med honom lite. Inskolningen är bara någon timme på förmiddagen så vi har resten av dagen på oss att bara mysa och leka förstås. Sen hjälper han mig med lite ärenden som att gå och handla och så...Jag hade nog inte haft några problem med att vara hemma fru på heltid. Eller ett halvtidsjobb. Det saknas bara en tio tjugo miljoner så kan det bli en verklighet.
Mitt jobb strular fortfarande med mina turer så efter att han lurat på mig en tur till lö-sö så ringde de idag och bytade ut den mot en annan. När jag kollade min turlista så såg adirekt att det blir ju kompis time i stockholm på söndag! Jag börjar nämligen inte förrän 14,30 så då ska jag träffa min barndomskamrat som jag inte sett på ett tag. Undrar om hon har vuxit?

Inga kommentarer: