tisdag, oktober 02, 2007

små små pannkakor.

Idag jobbar jag igen. Det var inte roligt alls att lämna Melle på dagis i morse. Han grät och ville absolut inte vara där och när jag kom ut i bilen så grät jag också. Det verkar som om han hämtat sig igen för de lovade att ringa om han inte repade sig. Imorgon skall de ha vårlöksplantering, jag skall till Stockholm men Melvin och Jörgen får gå. På torsdag skall Melle på sin första utflykt och jag har köpt ett plättejärn så han kan få minipannkakor med sig. Jag testkörde det igå och det var banne mig inte så lätt att få till et men efter ett tag fattade jag hur mycket av smeten som skulle ner och vilken värme man skulle ha.
Idag ska jag nog träffa Petra på stan. Jag sitter jour och förhoppningsvis händer det inget här som gör att jag måste jobba på tågen idag.
Ska gå på Apoteket och köpa åksjuketabletter, jag har på känn att de kan behövas efter den långa semestern.
Vi var och hälsade på "vantarna" igår. Det är så min lille pojk kallar valparna. De var söta och skitfeta. Lynn ser till att de får riktigt mycket med mat i sig. Melvin var duktig och viskade när vi tittade på dem. Han klappade också mycket nätt och sa att de var mjuka. Sen körde vi hem och käkade lunch. Melvin var trött och fick sova en halvtimme sen cyklade vi till lekplatsen och lekte med en pojke som hette Molgas. En och en halv timme lekte de med varandra fast Molgas lekte nog mest med Tim och Melvin lekte mest med mig. Det tycker han är roligast.

Inga kommentarer: