måndag, april 07, 2008

Måndag igen.

Jag har hela familjen hemma idag. Jag och pappis ska på ultraljud medan farfar ska sitta barnvakt åt Melvin en stund, det blir första gången.
Jag har fått sova på soffan inatt, dels på grund av att Melle snarkar av sin förkylning dels på grund av att jag inte låg bra i sängen. Soffan funkade rätt så bra i natt faktiskt. Maja stod och trampade i mitt hår så när jag gick upp i morse och kollade mig i spegeln såg jag inte klok ut! Rufsigt värre. Jag gick in i sovrummet och smörade för min kära make som körde iväg och köpte frukostbullar på konditoriet åt oss. Himmelskt gott var det!
Nu är de andra ute och cyklar i det fina vädret och jag sitter inne och ugglar. Borde kanske dra över med dammsugaren, det var ju faktiskt ända sen i torsdags. Så många dagar har det inte gått sedan innan vi fick hunden som fäller jättemycket 365 dagar om året. Hunden är på semester nu ju. Kommer hem idag.
Usch, vad jag känner mig spänd över magen...örk.

Inga kommentarer: