lördag, juni 28, 2008

Nakenfis.

Vi tog oss en promenad till Små Hjärtan, vår fina barnklädesaffär här i Vellinge, för att kolla om vi hittade något til barnen på rean. Det gjorde vi inte. Den lille verkar sakna lite kläder och pyjamasar i den storlek han har nu. Jag vet inte vad Melvin hade på sig, han tycks ha varit naken. Jag får ta mig en liten shoppingrunda i veckan. Alla som har varit här och hälsat på har tänkt till för utan deras kläder hade nog Ludvig också varit naken vid det här laget.
Moster har varit här och hälsat på, vi bjöd på rabarberpaj i vanlig ordning men det skulle nog varit middag för hon var ju hungrig stackarn.
Nu sover båda och jag hoppas att den kommande natten blir trevligare än den förra. Ludvig var uppe hur mycket som helst och Melvin kom superdupertidigt. Jag vill sova själv! Försökte mota honom halvvägs men se det gick inte. Nähä, den lille vill inte ikväll låter det som. Bäst Pappa tar honom, han luktar inte lika gott som Mamma....
Annars har vi inte gjort så mycket idag. Jag skickade iväg maken att köpa Stroller för snart har vi ingen gräsmatta kvar. Mest skräp alltså. Jag vet inte om detta regn som kommit räcker men annars får vi vattna ner det imorgon. Hoppas att den tar sig, vår gräsmatta, den är inte speciellt skön att gå barfota i just nu. Jag längtar efter det fina vädret de lovat så man kan vara ute lite på kvällarna och ta hand om trädgården lite efter att pågarn gått och lagt sig. vi har ju till och med babyvakt som jag kan ta med mig ut så hör jag om Ludvig vaknar. Det ska bli ett nöje att börja rensa upp lite. Det är ändå inte speciellt roligt att sitta inne och glo på TV ljumma sommarkvällar. Nu är man lite mer rörlig när ungen är ute också.

Inga kommentarer: