torsdag, juni 26, 2008

Nej nej nej..

jag vet inte hur jag ska skriva detta utan att det låter som om jag inte tycker om mina barn...Jag vill nog inte vara mammaledig längre. Hur tänkte de som bestämmer när de bestämde att Melvin inte får gå på dagis mer än 15 timmar. Hur gör andra? Finns det någon bruksanvisning som kommunen kan skicka ut till mammor som inte fattar något alls om att ta hand om två barn samtidigt. Lilleman klev upp fyra i morse och hade ingen lust att somna upp. Sen kommer storebror springande och somnar om en liten stund i min säng. Jag vankar av och an med lilleman. Till slut somnar han och jag får en liten stunds sömn med Melvins fötter i ryggen. Skönt. Sex stiger sedan både Melvin och Ludvig upp. Hur ska jag kunna vara en bra mamma med den lilla sömnen man fått mellan amningarna? Hur ska jag orka underhålla Melle med all den uppmärksamhet han kräver? Jag slår vad om att vi kommer att somna allihop i eftermiddag. Och det är ju inte bra, hur ska vi då natta Melle i kväll. Så för vem är det bäst att storasyskonen är hemma när de får småsyskon?
Har ingen aning om vad vi ska hitta på idag. Till BVC ska vi i alla fall.
Ludvig ligger i sin säng och vill inte komma till ro. Gnyr lite och somnar två minuter, så har han hållt på hela morgonen. Det låter som om barn inte är något att ha men så är det självfallet inte. Jag älskar mina bebisar men tycker att man gott kunde få lite hjälp första månaderna när allt kretsar runt den lille....Nu får jag ta upp honom...

Inga kommentarer: