tisdag, juli 08, 2008

Nappen är i ..

I lördags var vi hundvakt åt min syrras små busar. De spenderade en och en halv timme åt sitta titta på grinden om dereas älskade mamma skulle återkomma någon gång. Knäppisar!
På söndagen var Anna här och grillade med oss. hon gjorde en aioli med extra mycket kärlek i och nu förstår jag varför hon tog så god tid på sig att blanda ihop den. Den blev så god!! Jag ska aldrig mer bara sno ihop vår aioli..På kvällen körde jag hem Anna till systern som kom ut och beundrade Ludvig. Åsa sa, som så många andra desenaste dagarna, att han var lik Melvin. Det tycker jag är kul för det ville jag att han skulle bli. Nu ska vi bara se vad han får för ögonfärg.
Jörgen har börjat sin semester och vi har firat detta genom att spendera en massa pengar i dagarna två. Inte med vilje utan vi har bara åkt och ordnat en massa grejer. Bland annat fick jag en ny stekpanna, Jamie Oliver, på så sätt hoppas jag få lite extra inspiration till all sommarens goda matlagning. Jag köpte 3 par skor men de kostade nästan ingenting. Jag är lite svullen så jaghar fått gå upp en skostorlek men tror faktiskt att det är permanent. Det var ju likadant med Melle. Det blir inga fler barn nu för nu vill jag verkligen inte ha större fötter!
Idag var vi och bytte pannan som hade råkat bli lite för stor. Sen var vi en sväng på Maxi och handlade lite middagsmat, mer än så blev det inte. Nu är vi mätta och lite trötta. Ska snart mumsa i oss lite jordgubbar Melle ska få ett kvällsbad sen har det gått ännu en dag.
Måste komma ihåg och ringa och boka kyrka så lilleman kan få bli döpt. Vi har inte ens skickat in papperna till Skatteverket om vad han skall heta. Men det är väl ingen större brådska. 3 månader har man på sig...undrar vad som händer om man inte skickar in i rätt tid..väljer de namn till en då....
By the way, nappen är i, vi har gett med oss.

Inga kommentarer: